Brian Mikkelsen debatterede med lokale erhvervsdrivende i Solrød

Fredag var der erhvervspolitisk debat på menuen på Restaurant Smeralda på Solrød Strandvej. Anledningen var, at det lokale konservative byrådsmedlem Hans Odder havde bedt erhvervsminister Brian Mikkelsen gæste Solrød for at tale med de lokale erhvervsdrivende.

Tilbuddet om frokostmødet med ministeren tog lokale erhvervsdrivende fra alt fra et mikrobryggeri til en lokal smed imod, og Brian Mikkelsen var efter mødet meget tilfreds med udbyttet:

“Det er altid godt at få vendt de nære ting, og i Solrød fik vi med byrådsmedlem Hans Odder og byrådskandidat Oliver Lerbech Petersen sammen med de lokale erhvervsfolk vendt og diskuteret noget af det bøvl og bavl, de møder i hverdagen. Vi har fokus på at fjerne byrder og bureaukrati for milliarder af kroner, for Danmark skal være et af de absolut bedste lande at drive virksomhed i. Regeringen kommer meget snart med en række større positive og visionære erhvervsrettede initiativer, og til både det og det generelle arbejde for virksomhedernes bedste fik jeg værdifulde input med mig fra Solrød,” understreger den konservative erhvervsminister.

Fra lokal side var der også tilfredshed med mødet: “Det har selvfølgelig en god effekt at få en erhvervsminister i tale med nogle af vores lokale erhvervsdrivende. Vi fik muligheder for at byde ind med de ting, der betyder noget for os her i Solrød, og Brian var både lydhør og positiv. Det er helt sikkert ikke skidt for os her i Solrød på den måde at kunne komme med forslag direkte til en af regeringens topministre. Her i kommunen er vi konservative optaget af stabilitet og udvikling, og der spiller vores lokale virksomheder en vigtig rolle for fremtidens samfund,” afslutter Hans Odder.