Kom og hjælp os med at rydde op i naturen

Søndag den 2. april afholder Danmarks Naturfredningsforening sin årlige dag for affaldsindsamling. Det gør de lokale konservative i Solrød Kommune også, og de opfordrer nu alle til at afsætte bare en time eller to til at gøre en forskel for naturen.

“Vores skønne og dejlige natur er et fælles ansvar, og vi vil selvfølgelig også gerne gøre vores til, at naturen i fremtiden er mindst lige så skøn og dejlig. Derfor støtter vi oprydningsdagen, og vi er i gang med at samle de af vores medlemmer, der kan deltage,” fortæller Hans Odder fra de lokale konservative i Solrød.

Indsamlingspakke til alle deltagere
De lokale konservative oplyser, at man bare behøver at afsætte en time eller to, og at man kan både tilslutte sig den konservative affaldsindsamling, den overordnede fra Danmarks Naturfredningsforening (DN), eller at man kan oprette sin helt egen på DN.dk

Hvis man melder sig som affaldsindsamler, bliver man endda hjulpet godt i gang af DN. Foreningen sender alle tilmeldte en pakke med indsamlingssække, vejledning og andet materiale. Man har selv ansvaret for at skaffe sig af med affaldet efterfølgende.

Stærkt lokalsamfund
“Vi skal passe på vores natur, og vi skulle helst give en endnu bedre natur videre til vores efterkommere end den, vi selv overtog. Så når en privat forening som DN tager dette initiativ, er det noget, vi kun kan bakke op om og deltage i. Der er ikke noget meget bedre, end når et stærkt lokalsamfund frivilligt tager ansvar,” understreger Hans Odder.

Hvis man er interesseret i at give en hånd, opfordrer de lokale konservative folk, der gerne vil deltage, til enten at tage kontakt til Hans Odder på hans@solrodvand.dk eller 20 83 31 93 eller til den lokale afdeling af Danmarks Naturfredningsforening.​