Nyt bredt, borgerligt valgforbund skal maksimere borgerlig indflydelse i Solrød

Vælgerne i Solrød Kommune skal til november sammensætte et nyt byråd, og de forskellige tekniske samarbejder er så småt ved at falde på plads. Nu melder Grundejerne, Liberal Alliance, Nye Borgerlige og Det Konservative Folkeparti ud, at de indgår i et teknisk valgforbund.

I forbindelse med aftalen om valgforbundet udtaler de fire spidskandidater – Jan Færch (G), Henrik Boye (LA), Ulrik Lassen (NB) og Hans Odder (K) – følgende i en fælles udtalelse:

”For os handler det ganske enkelt om at maksimere borgerlig indflydelse i byrådet. Og når vi indgår i et teknisk valgforbund, sikrer vi, at eventuelt overskydende stemmer samles op af et af de andre partier. Vi er stadig fire forskellige partier med hver vores forskellige politik, og vi har aftalt ikke at lægge os fast på enkeltsager eller poster inden valget, for der er stadig forskel på os – men det er klart, at vores partier er enige om meget og på mange områder ser i samme retning, og derfor er vores samarbejde også meget logisk.”

Kommunalvalget afholdes tirsdag den 21. november i år, og der skal i alt vælges 19 medlemmer af det nye byråd.