Konservative i Solrød præsenterer ny byrådskandidat

NY KANDIDAT: Mød Martin Truberg Jensen.

Konservative i Solrød er meget glade for at kunne præsentere Martin Truberg Jensen, der stiller op som kandidat for partiet til byrådsvalget i november 2021. Martin er kendt som både lokal forretningsdrivende og som aktiv i det frivillige kultur- og idrætsliv.

Om sig selv og sine mærkesager fortæller Martin:

”Jeg har i hele mit voksne liv arbejdet med salg og ledelse hos Expert Danmark, Discovery Channel, Canal Digital og Sportmaster. Jeg har også været selvstændig ad flere omgange som konsulent og indehaver af en vinbutik i Solrød. Jeg har fokus på børn, unge, sundhed, sport og kultur. Jeg har selv spillet fodbold, siden jeg var dreng, og jeg har været fodboldtræner for børn og unge i syv år. I dag er jeg forretningsfører og sportschef i Køge Boldklub, hvor opgaven er at få endnu flere til at ha’ et aktivt og sundt liv.

Jeg ønsker, at vi tør tale om vigtigheden af, at vi fra barnsben har fokus på sundhed i form af kost, søvn og motion. Vigtigheden af en god start på livet kan ikke undervurderes, og vi har en forpligtelse til at hjælpe vores børn ind i nogle gode og sunde vaner, da det kan forfølge dem resten af livet, hvis de allerede som børn skal døje med fysisk og udviklende til mental dårlig sundhed.

Det har vi voksne et stort ansvar for. I Solrød skal vi arbejde på at skabe flere områder, hvor man kan træne og motionere, uden at det nødvendigvis koster noget. Samtidig skal vi gøre, hvad vi kan for at inspirere og motivere nye foreninger og klubber til at starte op i Solrød. Vi skal skabe en kultur, hvor flere er aktive, og hvor vi hjælper de, der har lidt udfordringer ved at komme i gang. Vi skal samles om kulturen og naturen. Vi skal skabe arrangementer, events, festivaler og koncerter, som samler på tværs.”

Martin er 47 år og opvokset i Greve. Han har boet i Solrød siden 2004, er gift med Marianne og har to børn, Oliver og Daniella.