Mindeord om Søren Pape fra Det Konservative Folkeparti i Solrød Kommune

Med stor sorg og respekt ønsker vi i Det Konservative Folkepartis lokale afdeling i Solrød Kommune at mindes vores partiformand, Søren Pape Poulsen. Sørens pludselige bortgang har efterladt os i chok og sorg, men også med en følelse af taknemmelighed for hans indsats og lederskab igennem næsten ti år.

Søren var en person, hvis engagement og dedikation til vores parti og dets værdier var uomtvistelig. Hans evne til at møde mennesker, hvor de var, og hans omsorg for andre var klare tegn på hans karakter. Det var disse kvaliteter, der gjorde ham til en respekteret leder, ikke kun inden for vores parti, men i hele det politiske landskab.

Sørens arbejde og liv var dybt forankret i politik, hvor han brændte for at skabe forandringer og forbedringer for alle danskere. Vi husker særligt, hvordan han med stor passion kunne tale om vigtige politiske emner, som kunne få alle tilhørere op fra stolene.

Vigtigt var det også, at Søren formåede at fortolke og præsentere de klassiske konservative værdier som gud, konge og fædreland på en måde, der talte til både nutidens og fremtidens generationer. Hans evne til at modernisere disse grundlæggende principper, uden at miste deres kerneværdi, var enestående og bidrog til at forme partiets retning og appel.

Hans tid som partiformand var præget af en balance mellem at navigere i politisk turbulente tider og at vedligeholde en klar og tydelig vision for partiet. Selv i møde med modvind, bevarede Søren en ro og et perspektiv, der tjente som en ledestjerne for os andre i Det Konservative Folkeparti.

Sørens bortgang er et stort tab for os alle, og hans fravær vil mærkes dybt. Men hans arv og de værdier, han stod for, lever videre i os og i det arbejde, vi fortsætter med at gøre for Det Konservative Folkeparti.

Vi sender vores dybeste medfølelse til Sørens familie og alle dem, der stod ham nær. I denne tid af sorg står vi sammen som et fællesskab, forenet i vores respekt og minder om Søren. Han vil blive husket som en dedikeret leder, der med sit arbejde har sat et varigt aftryk på dansk politik.

Med respekt,
Søren Normann, formand, og Jan Færch, byrådsmedlem