EP-valg: Konservativ glæde over fremgang i Solrød

Søndag blev der afholdt valg til Europa-Parlamentet i hele Danmark, og det betød selvfølgelig, at borgerne i Solrød Kommune også skulle til stemmeurnerne.

Fra lokal konservativ side havde man ført valgkamp for den konservative spidskandidat Niels Flemming Hansen, der også blev valgt, og derudover har særligt de yngre aktive medlemmer i Konservativ Ungdom ført kampagne for KU-kandidaten Maria Pryds, der selv er fra Region Sjælland.

Og Det Konservative Folkeparti fik et flot valg i Solrød Kommune med fremgang fra sidste valg, og det glæder de lokale konservative:

”Vi gik frem fra 7,3 procent til 10,2 procent af stemmerne i Solrød Kommune, hvilket vi er meget tilfredse med, og jeg vil gerne takke de 1.050 lokale borgere, der satte deres kryds ud for vores parti i søndags. Vi takker for tilliden,” siger Søren Normann Sørensen, der er formand for de lokale konservative i Solrød Kommune, og fortsætter:

”Europæisk politik er et område, der ligger godt til os konservative, for det er her, vi for alvor kan få lov til at tale om de store linjer såsom grøn omstilling, beskyttelse af ydre grænser, frihandel og sikkerhedspolitik. Der kan være langt fra Bruxelles til Solrød, men det ser ud til, at det er lykkedes os og vores kandidater at komme godt ud til vælgerne via dialog og kampagne, og det glæder os.”

De lokale konservative glæder sig i øvrigt også over, at stemmeprocenten var højere i Solrød Kommune end i resten af landet:

”Det beviser, at vi har aktive borgere, der engagerer sig. Det vidste vi nu godt, men det er altid rart at få bekræftet,” afslutter Søren Normann Sørensen.