Konservativ glæde over nyt budget med klare aftryk

Et stort flertal i byrådet i Solrød Kommune bestående af alle andre partier end Socialdemokratiet er blevet enige om et budget for 2024.

De lokale konservative fra Solrød er henrykte over aftalen, der blandt andet efter konservativt ønske genindfører klippekortsordningen for ældre med særlige behov, og som derudover markerer flere af partiets mærkesager fra valgkampen såsom deltidspladser i dagtilbud og en helhedsplan for idrætslivet.

”Vi er meget tilfredse med at have fundet flertal for flere af vores mærkesager, og jeg vil gerne rose de andre partier for det åbne og konstruktive samarbejde undervejs. Det har været en fornøjelse, og jeg er selvfølgelig særligt glad for, at det er lykkedes os at få så mange klare, konservative forslag med i den endelige aftale,” siger Jan Færch, der er gruppeformand for Det Konservative Folkeparti i Solrød Kommune, og fortsætter.

”Det har selvfølgelig været en hård omgang, fordi vi har skullet spare mange penge, men jeg synes, at vi under omstændighederne er sluppet nådigt igennem. Vi har både kunnet holde serviceforringelserne på et minimum, og vi har derudover fundet en smule midler til ting, der kan betyde meget for nogen. Vi er kort sagt meget tilfredse.”

Budgettet skal stemmes igennem i byrådet den 11. oktober og implementeres fra nytår.