Mads Silberg er ny konservativ folketingskandidat i Greve-/Solrød-kredsen

Torsdag aften blev der afholdt opstillingsmøde i Det Konservative Folkeparti i Greve og Solrød. Eneste punkt på dagsordenen var opstilling af folketingskandidat, og valget faldt på 49-årige Mads Silberg, der sidder i byrådet for partiet i Solrød Kommune.

Der var to kandidater, og med stemmerne 17-16 kan Silberg nu kalde sig kandidat til Folketinget.

Det er første gang i mange år, at Det Konservative Folkeparti har en folketingskandidat fra Solrød Kommune, og den nyslåede kandidat glæder sig nu at kæmpe for et sæde i Folketinget, og hans mærkesag bliver borgerlig familiepolitik:

“Mit valgslogan er “Familien Først.” Det er i familien, at den primære dannelse som menneske og borger sker. Her skabes de grundlæggende normer og værdier, som siden bliver til byggesten for det samfund, vi alle er en del af,” udtaler Mads Silberg og fortsætter:

“Ansvarsfølelse, respekt for andre, tolerance, omsorg og selve evnen til at være en del af et fællesskab opstår bedst i opvæksten og i det daglige samliv med ens nærmeste. Samtidig er det i familien, at vi lærer om og får mulighed for at videreføre centrale traditioner og værdier. Som politiker vil det altid være essentielt for mig at fastholde fokus på at skabe gode rammer for familielivet, uanset hvilken form for familie man indgår i.”

Næste folketingsvalg skal afholdes senest 5. juni næste år, og de lokale konservative vil allerede her i foråret gå i gang med planlægningen af den kommende kampagne.